Het internet is een grote bron van informatie. Weet de juiste links maar eens te vinden! Als houvast in deze brij aan informatie heeft het Platform Personenschade een aantal sites op een rij gezet die het bezoeken waard zijn.

Advocaten startpagina
Hier vindt u, op alfabetische volgorde, informatie over advocaten en een verwijzing naar rechtspraak en wetten.

Assukennis
Een verzameling van links van belang voor verzekering.

Beroepsziekten
Algemene en specifieke kennis over beroepsziekten van NCvB en samenwerkende instanties.

Centraal Bureau voor de Statistiek
Een overzicht van statistische informatie.

Instituut Asbestslachtoffers
Het Instituut Asbestslachtoffers (IAS) is een gezamenlijk initiatief van het Comité Asbestslachtoffers, werkgevers- en werknemersorganisaties, het Verbond van Verzekeraars en de Overheid. Veel actuele informatie over asbest treft u hier aan.

Interdisciplinaire Werkgroep Medische Deskundigen
Website Interdisciplinaire Werkgroep Medische Deskundigen (IWMD), onder voorzitterschap van Prof. mr. A.J Akkermans, verbonden aan de Vrije Universiteit van Amsterdam

Keurmerk Letselschade
De Stichting Keurmerk Letselschade ontwikkelt en handhaaft kwaliteitsnormen voor rechtshulpverleners die actief zijn in letselzaken.

Kifid het financiële klachteninstituut
De site van het klachteninstituut, met o.a.uitspraken RvT vanaf 2000.

Letselschade Raad
Een overzicht van de Letselschaderichtlijnen en de doelstelling van het De Letselschaderaad.

Letselschade startpagina
Hier vindt u een vrij compleet overzicht van links die verwijzen naar onderwerpen over letselschade: financiële aspecten, patiëntenbelangen, beroepsziekten, organisaties, advocaten, experts en preventie.

NIBE-SVV
Toegang tot de website van NIBE-SVV

OSR
Toegang tot de website van OSR

Overheid
Toegang tot alle websites van de Nederlandse overheid.

Personenschadeportaal
Overzichtelijke links naar statistiek en bedrijfsinformatie, juridisch, medisch, arbeidsmarkt, huishouden, overheid en uitvoeringsinstellingen

PGB
Op deze site van Per Saldo, de vereniging van PGB- Budgethouders, vindt u nuttige informatie over het PGB

Rechtspraak
De officiële site van de rechterlijke macht. Hier vindt u de laatste uitspraken en wetswijzigingen.

Stadermann Luiten jurisprudentieoverzicht

Stichting AB
Stichting AB is een onafhankelijke ideële instelling op het gebied sociaal recht. Onder “sz-wetten” vindt u het nagenoeg complete sociale zekerheidsrecht, inclusief nadere regelgeving en artikelsgewijze wetsgeschiedenis.

Thuiszorg startpagina
Op deze site staan links naar de thuiszorg per regio, particuliere thuiszorg, gehandicaptenzorg, stervensbegeleiding en transmurale netwerken.

Verbond van Verzekeraars
De website van het Verbond van Verzekeraars.

Verkeersongeval
De website geeft uitgebreide informatie over zaken waar benadeelden mee te maken kunnen krijgen. Dat kan variëren van het regelen van een eenvoudige blikschade tot en met de afwikkeling van een verkeersongeval waarbij slachtoffers zijn gevallen.