In Memoriam Linardus P.S. Hefting, 4 april 1946 – 8 juli 2014

Recent ontvingen wij het trieste bericht dat de heer Hefting op achtenzestigjarige leeftijd ten gevolge van een ernstige ziekte is overleden.

Vanaf het eerste uur van het bestaan van het PIV in 1998 tot zijn prepensioen in augustus 2006 – namens AEGON Verzekeringen – een gewaardeerd en actief lid van onze Raad van Advies.

In die ruim acht jaar zijn er weinig onderwerpen bij onze stichting de revue gepasseerd zonder dat Linardus er op de hem zo eigen ‘recht voor zijn raap’ en bulderende manier een mening over of advies voor liet horen.

Als verwoed voorstander van de normering van buitengerechtelijke kosten, was Hefting in 2001 een van de grondleggers van de huidige PIV-Overeenkomst buitengerechtelijke kosten. Bovendien was Hefting bijzonder actief in commissies en werkgroepen als onze Whiplash Denktank, en de werkgroepen Huishoudelijke Arbeid en Gedragsregels bij de behandeling van personenschade in het verkeer. Bovendien konden zaken als smarte(n)geld en opleidingen voor de letselschadebranche vanaf het begin van zijn loopbaan op zijn warme belangstelling en ondersteuning rekenen
Bij vragen wat betreft (de voorgeschiedenis) van de behandeling personenschade, was het voor leden van onze kleine staf vaste prik ‘Ons Noorderlicht’ in het hoge noorden te bellen.
Dat licht is nu voorgoed gedoofd …
Mede namens het PIV-Bestuur, de (oud)leden van de Raad van Advies en onze medewerkers, wens ik Johanna, de kinderen en kleinkinderen veel sterkte bij het verwerken van het verlies van deze markante man.
Stichting Personenschade Instituut van Verzekeraars (PIV)
F. Theo Kremer,
directeur
De crematieplechtigheid vond plaats op maandag 14 juli 2014 om 15:00 uur in Aula 1 van het Yarden Crematorium, Crematoriumlaan 6, 9747 AM Groningen, + 31 (88) 9272120.
Het correspondentieadres van de familie is:
Grasbroek 1
9301 WC Roden